SAMSUNG

Samsung J1 Duos SM - J100H گوشی موبایل سامسونگ گلکسی J1 دو سیم کارت مدل SM - J100H

این محصول در انبار موجود نیست

کالای مشابه

معرفی اجمالی محصول

گلکسی J1 نخستین گوشی از خانواده‌ی J سامسونگ است که در زمره‌ی گوشی‌های پایین رده قرار دارد. این محصول از یک نمایشگر 4.3 اینچی از نوع TFT بهره می‌برد که کیفیت 480 در 800 پیکسل را به نمایش می‌گذارد. سخت افزار این دستگاه را یک پردازنده‌ی دو هسته ای با سرعت 1.2 گیگاهرتز، چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی و نیم گیگابایت حافظه‌ی رم تشکیل می‌دهد. یک دوربین 5 مگاپیکسلی در قاب پشتی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی در قاب جلویی J1 به چشم می‌خورد. دوربین اصلی این گوشی قادر خواهد بود تا با حداکثر کیفیت HD به فیلم برداری بپردازد. از دیگر قابلیت‌های این گوشی هوشمند می‌توان به GPS، رادیوی FM و قابلیت الترا پاور سیوینگ (Ultra power saving mode) اشاره کرد. در آخر سامسونگ از یک باتری قابل تعویض 1850 میلی آمپر ساعتی برای J1 استفاده کرده که می‌تواند 10 ساعت مکالمه در شبکه‌ی 3G را مدیریت کند. با مشخصات و قیمتی که سامسونگ برای گلکسی J1 در نظر گرفته، این گوشی خود به خود در صدر گوشی‌های پایین رده‌ی سامسونگ در سال 2014 قرار می‌گیرد.

مشخصات کلی (Properties)

تعداد سیم کارت دو سیم کارته
قطع سیم کارت سایز میکرو (12 × 15 میلی‌متر)
ابعاد (Dimension) 8.9 × 68.2 × 129 میلی‌متر
وزن (Weight) 122 گرم
ساختار بدنه پلاستیک

پردازنده (CPU)

تراشه Spreadtrum Chipset
پردازنده ‌ی مرکزی Dual Core CPU
نوع پردازنده 32 بیت
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی 1.2 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی Mali-400

صفحه نمایش (Monitor)

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع LCD
فن‌آوری TFT
اندازه 4.3 اینچ
رزولوشن 800 × 480
تراکم پیکسلی 217 پیکسل بر هر اینچ
تعداد رنگ 16 میلیون رنگ
محافظت
سایر قابلیت‌ها قابلیت دریافت تا 5 لمس همزمان

حافظه (Storage)

حافظه داخلی 4 گیگابایت
مقدار RAM 512 مگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD
حداکثر ظرفیت کارت حافظه 128 گیگابایت

ارتباطات (Network)

شبکه های ارتباطی 2G , 3G
شبکه 2G GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G HSDPA 900 / 2100
HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه
شبکه 4G
فن‌آوری‌های ارتباطی GPRS , EDGE , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو
Wi-Fi Wi-Fi 802.11 b/g/n
بلوتوث نسخه‌ 4.0
رادیو رادیو FM به همراه RDS با قابلیت ضبط رادیو
فن‌آوری مکان‌یابی A- GPS , GLONASS
درگاه ارتباطی microUSB v2.0

دوربین (Camera)

دوربین
رزولوشن عکس 5.0 مگاپیکسل
فوکوس اتوماتیک
فلش LED
فیلمبرداری رزولوشن 720 × 1280 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (720p@30FPS)
سایر قابلیت‌های دوربین قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)
قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )
قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )
دوربین سلفی دارای سنسور با رزولوشن 2 مگاپیکسل

صدا (Sound)

بلندگو
جک 3.5 میلی‌متری صدا

امکانات نرم افزاری (Software)

سیستم عامل Android
نسخه سیستم عامل 4.4 KitKat
پشتیبانی از زبان فارسی
منوی فارسی
قابلیت‌های نرم‌افزاری MMS , ایمیل , مرورگر HTML , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , قابلیت نمایش فایل‌های متنی PDF , قابلیت استفاده از سرویس شبکه ‌های اجتماعی , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube
دفترچه تلفن با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
موسیقی MP3 , +eAAC , WAV , Flac
ویدیو MP4 , H.264
ضبط صدا

سایر مشخصات (Other Features)

حس‌گرها شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , مجاورت ( Proximity Sensor )
باتری قابل تعویض
مشخصات باتری باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 1850 میلی‌آمپر ساعت
میزان شارژ آماده به کار 10 ساعت
اقلام همراه گوشی -

    نقد محصول و امتیاز شما به این محصول

    برای کمک به دیگران کاربران در انتخاب،لطفا قبل از نوشتن نقد و نظر خود ، به این محصول امتیاز نیز بدهید.

Samsung Galaxy J1 Duos

گلکسی J1 نخستین گوشی از خانواده‌ی J سامسونگ است که در زمره‌ی گوشی‌های پایین‌رده قرار دارد. این محصول از یک نمایشگر 4.3 اینچی از نوع TFT بهره می‌برد که کیفیت 800 × 480 پیکسل را به نمایش می‌گذارد. سخت‌افزار این دستگاه را یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای با سرعت 1.2 گیگاهرتز، چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی و نیم گیگابایت حافظه‌ی رم تشکیل می‌دهد. یک دوربین 5 مگاپیکسلی در قاب پشتی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی در قاب جلویی J1 به چشم می‌خورد. دوربین اصلی این گوشی قادر خواهد بود تا با حداکثر کیفیت HD فیلم برداری کند. از دیگر قابلیت‌های این گوشی هوشمند می‌توان به GPS، رادیوی FM و قابلیت الترا پاور سیوینگ (Ultra power saving mode) اشاره کرد. در آخر سامسونگ از یک باتری قابل تعویض 1850 میلی آمپر ساعتی برای J1 استفاده کرده که می‌تواند 10 ساعت مکالمه در شبکه‌ی 3G را مدیریت کند. با مشخصات و قیمتی که سامسونگ برای گلکسی J1 در نظر گرفته، این گوشی خود به خود در صدر گوشی‌های پایین‌رده‌ی سامسونگ در سال 2014 قرار می‌گیرد. 





طراحی و ساخت

بدنه‌ی گلکسی J1 تماما از پلاستیک ساخته شده است. قاب پشتی این گوشی از نوع پلاستیک مات بوده و می‌توان گفت که تقریبا اثر انگشت و لکی بر روی آن بر جای نخواهد ماند. رنگ سفید قاب پشتی این گوشی در روشنایی روز کمی درخشان است و زیبایی قابل توجهی را به این گوشی می‌بخشد.  
جنس و رنگ لبه‌های این گوشی نیز کاملا مشابه با قاب پشتی آن است. در لبه‌ی بالا و پایین این گوشی برجستگی‌ای وجود دارد که چندان به کمک کاربران نخواهد آمد. طبق سنت قدیمی سامسونگ، دکمه‌ی پاور گوشی‌های هوشمند این شرکت روی لبه‌ی سمت راست و کلید کم و زیاد کردن صدا بر لبه‌ی سمت چپ قرار گرفته که گلکسی J1 هم از این قاعده مستثنی نیست. خوشبختانه این دو کلید در بهترین مکان ممکن تعبیه شده‌اند و کاربران به راحتی می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. بر لبه‌ی بالایی جک استاندارد 3.5 میلی متری هدفون و بر لبه‌ی پایینی درگاه microUSB و میکروفون این گوشی قرار گرفته‌اند. چینش لنز دوربین، فلاش LED و اسپیکر این گوشی روی قاب پشتی کاملا مشابه با گلکسی S3 و گوشی‌های خانواده‌ی A این شرکت می‌باشد. در پایین این سه بخش، نشان SAMSUNG به چشم می‌خورد. با وجود پایین‌رده بودن این گوشی و دوربین معمولی آن، لنز دوربین اصلی J1 برجسته است؛ شاید سامسونگ خواسته تا به این نحو، ویژگی پرچم‌داران خود را به این گوشی بکشاند! 
در مجموع می‌توان گفت که چندان مورد اذیت کننده‌ای در مورد جنس بدنه‌ی این گوشی به چشم نمی‌خورد و همه چیز در مورد کیفیت ساخت این دستگاه رضایت بخش است. فضای غالب قاب جلویی گوشی را یک نمایشگر 4.3 اینچی در برگرفته است. در بالای این نمایشگر خروجی صدای مکالمه، دوربین دوم و حسگر مجاورت وجود دارد. در طرف مقابل کلیدهای بازگشت، خانه و لیست برنامه‌های در حال اجرا دیده می‌شوند. گفتنی است که دو کلید لمسی خازنی بک و لیست برنامه های در حال اجرا فاقد نور پس زمینه هستند. حاشیه‌ی نمایشگر گلکسی J1 منطقی و مناسب ارزیابی می‌شود و فضای پرت زیادی در بالا و پایین نمایشگر (مانند اکسپریا E3) به چشم نمی‌خورد. نسبت مساحت نمایشگر به مساحت کل قاب جلویی این گوشی حدود 60 درصد است که این موضوع هم دال بر اندازه‌ی مناسب حاشیه‌ی نمایشگر این گوشی دارد. این میان رده‌ی کره‌ای 129 میلی‌متر طول، 68.2 میلی‌متر عرض و 8.9 میلی‌متر ضخامت دارد؛ ابعادی که سبب می‌شوند تا کاربران در استفاده یک دستی با گلکسی J1، به مشکلی برخورد نکنند.







نمایشگر

در قاب جلویی گلکسی J1 یک نمایشگر 4.3 اینچی از نوع TFT قرار گرفته که رزولوشن 800 × 480 پیکسل را به تصویر می‌کشد. برخلاف تصور عامه‌ی کاربران که از پنل های TFT دارند، نمایشگر این گوشی زوایای دید مناسبی دارد؛ اما در مقایسه با تکنولوژی IPS گوشی‌های مختلف، نمایشگر J1 از زاویه دید ضعیف‌تری برخوردار است. با توجه به اندازه و وضوح تصویر نمایشگر این گوشی، تراکم پیکسلی معمول 217 پیکسل بر‌هر‌اینچ برای این گوشی هوشمند بدست می‌آید. دور تا دور نمایشگر این گوشی به وسیله‌ی نوار باریک مشکی احاطه شده که این قضیه در رنگ سفید این گوشی، بیشتر به چشم خواهد آمد. روشنایی نمایشگر این گوشی مناسب است و کاربران در تماشای نمایشگر در محیط‌های داخلی مشکل حادی نخواهند داشت. بر خلاف قاب پشتی J1 که کمترین میزان لک و اثر انگشت را بر خود بر جای می‌گذاشت، صفحه نمایش این گوشی جاذب بسیار خوبی برای اثر انگشت و چربی است؛ بدین منظور کاربران برای تمیز ماندن نمایشگر گوشی، باید تلاش زیادی نمایند. در مجموع می‌توان گفت که با توجه به جایگاه و قیمت گلکسی J1، این گوشی از نمایشگر قابل قبولی برخوردار است.




دوربین

شاید بتوان جذاب ترین قسمت گلکسی J1 را دوربین دوم آن دانست. دوربین دوم این گوشی را یک حسگر 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد که می‌تواند عکس‌های سلفی باکیفیتی ثبت کند. به واقع کیفیت دوربین دوم این گوشی به تنهایی خیر کننده نیست، بلکه آن چیزی که تعجب ما را در مورد دوربین این گوشی برانگیخت، برتری نسبی دوربین سلفی J1 نسبت به رقبای هم قیمت خود بود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوربین می‌توان به قابلیت Beauty Face (زیبایی چهره)، فیلم برداری با کیفیت VGA و قابلیت ثبت موقعیت مکانی زمانی اشاره کرد. کاربران برای ثبت عکس سلفی با دوبین J1، تنها به فشردن کلید مجازی شاتر محدود نمی‌شوند و می‌توانند از روش‌هایی چون Palm Selfie (نگاه داشتن کف دست در مقابل دوربین دوم) و یا فشردن صفحه‌نمایش استفاده کنند. سامسونگ در طراحی منوی برنامه‌ی دوربین گلکسی J1 کاملا از گوشی‌های پرچم‌دار خود الهام گرفته است؛ به طوری که می‌توان شباهت‌های زیادی بین منوی برنامه دوربین این گوشی و بزرگان سامسونگ مشاهده کرد. یک حسگر 5 مگاپیکسلی در قاب پشتی گلکسی J1 قرار گرفته که می‌تواند عکس‌هایی با حداکثر کیفیت 1944 × 2592 ثبت کند. همچنین دوربین اصلی این گوشی قادر خواهد بود با بیشینه کیفیت HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازد. وجود یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای گوشی پایین‌رده‌ای چون J1، به هیچ عنوان امری هیجان انگیز نخواهد بود و سامسونگ در این زمینه، کاملا مشابه با دیگر گوشی‌های میان‌رده عمل کرده است. از مهم‌ترین قابلیت‌های دوربین اصلی این گوشی می‌توان به زوم دو برابری، فلاش LED و فوکوس دستی اشاره کرد. 



سخت افزار و باتری

قلب تپنده‌ی گلکسی J1 را یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای Cortex A7 تشکیل می‌دهد که می‌تواند با حداکثر سرعت 1.2 گیگاهرتز، دستورات این گوشی را پردازش کند. همچنین یک رم 512 مگابایتی این پردازنده را همراهی می‌کند که اندکی کم به نظر می‌رسد.

همان طور که انتظار داشتیم گلکسی J1 نتوانست عملکرد چندان درخشانی را در بین دیگر رقبای خود در بنچ مارک AnTuTu برجای گذارد. اما با این وجود، نمره‌ی 12871 برای گلکسی J1 در این بنچ مارک قابل قبول ارزیابی می‌شود.

چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی را تشکیل می‌دهد که از این مقدار، تنها حدود دو گیگابایت در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. همچنین کاربران می‌توانند به وسیله‌ی کارت حافظه‌ی میکرو‌ اس‌دی، تا 128 گیگابایت دیگر حافظه‌ی این گوشی را ارتقا دهند.  

سیستم عامل و نرم افزار

آخرین نسخه‌ی اندروید کیت‌کت، یعنی 4.4.4 روی گلکسی J1 اجرا می‌شود و رابط کاربری تاچ‌ویز (TouchWiz) فضای سیستم عامل را مزین کرده است. از لحاظ ظاهری، رابط کاربری گلکسی J1 بسیار شبیه به پرچم‌داران سال 2014 سامسونگ است، اما بسیاری از قابلیت‌های جذاب این رابط کاربری از J1 حذف گردیده است.
یکی از نقاط ضعف گلکسی J1 مربوط به زمان پاسخگویی زیاد روشن شدن نمایشگر آن می‌باشد. حد فاصل زمانی فشردن دکمه‌ی پاور تا روشن شدن نمایشگر این گوشی کمی زیاد به نظر می‌رسد. اما در بقیه‌ی قسمت‌ها، گلکسی J1 زمان پاسخگویی خوبی داشت؛ به عنوان مثال برنامه‌ی دوربین و یا تماس در مدت زمان مناسب و قابل تحملی اجرا می‌شود.






متاسفانه گلکسی J1 از حسگر نور محیط بی‌بهره است. اما سامسونگ از ویژگی‌ای به نام Outdoor در این گوشی استفاده کرده است. با فعال کردن این قابلیت کاربران می‌توانند متون به نمایش در آمده این گوشی در زیر تابش نور آفتاب را راحت‌تر و بهتر بخوانند؛ بدین صورت که نور نمایشگر این گوشی به طور محسوسی افزایش می‌یابد. از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به رادیوی FM، GPS اشاره کرد. راه‌های ارتباطی در این گوشی به بلوتوث نسخه‌ی 4.0، WiFi و شبکه‌ی اینترنت 3G ختم می‌شود. همان طور که می‌دانید، سامسونگ از نام “DUOS” برای گوشی‌هایی که از دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می‌کنند، استفاده می‌کند. در بالای نمایشگر J1 نیز این نشان وجود دارد که این موضوع به خوبی قابلیت دو سیم کارته بودن این گوشی را نشان می‌دهد.



حرف آخر

سامسونگ در طراحی و ساخت گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده به مهارت بالایی رسیده و می‌توان گلکسی J1 را از جمله خوب‌های این سازنده به حساب آورد. از مهم‌ترین مزیت‌های این پایین‌رده می‌توان به دوربین سلفی باکیفیت، پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان، قابلیت پاور سیوینگ برای باتری و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی تا 128 گیگابایت اشاره کرد.

    نقد محصول و امتیاز شما به این محصول

    برای کمک به دیگران کاربران در انتخاب،لطفا قبل از نوشتن نقد و نظر خود ، به این محصول امتیاز نیز بدهید.
f}