lenovo

Lenovo Yoga 3 Pro 14 - H -M - 8GB لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل Yoga 3 Pro 14 - H

این محصول در انبار موجود نیست

کالای مشابه

    معرفی اجمالی محصول

    لپ تاپ 14 اینچی لنوو مدل Yoga 3 Pro 14 - H

    شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ معمولا یک یا دو سری محصول منحصر‌به‌فرد دارند که به نوعی امضای آن‌ها محسوب می‌شود. بدون شک سری آلترابوک‌های تبدیل‌پذیر Yoga حکم همین امضا را برای شرکت لنوو دارند. یوگا به دلیل طراحی زیبا و متفاوتی که داشت، از لحظه‌ی معرفی اولین نسل با استقبال قابل توجهی از سوی کاربران مواجه شد و طرفداران بسیاری پیدا کرد. این دستگاه اکنون وارد سومین نسل خود با نام Yoga 3 Pro شده است که به‌خصوص از لحاظ طراحی بدنه پیشرفت‌های چشم‌گیری نسبت به نسل قبلی خود دارد. اولین نکته‌ای که درباره‌ی این محصول جلب توجه می‌کند، ضخامت بسیار کم آن است. این دستگاه باریک تنها 12.7 میلی‌متر ضخامت دارد که 3.3 میلی‌متر از نسل قبل کمتر است. به همین دلیل لنوو ادعا دارد که Yoga 3 Pro یکی از باریک‌ترین آلترابوک‌های تبدیل‌پذیر بازار است. البته طراحی خاص و پیچیده‌ی لولاهای جدید هم در این امر بی‌تاثیر نبوده و به شما اجازه می‌دهند که این دستگاه را به‌راحتی در حالت‌های لپ‌تاپ، ایستاده، خیمه و تبلت قرار دهید. وزن این محصول هم فقط 1.18 کیلوگرم است که 200 گرم از مدل Yoga 2 Pro سبک‌تر است.

    صفحه‌نمایش 13.3اینچی لمسی هم از دیگر نقاط قوت این مدل محسوب می‌شود. کیفیت QHD با دقت تصویر 2560×1440 پیکسل با پنل IPS و قابلیت تشخیص حرکت Leap Motion، این صفحه‌نمایش را به یکی از بهترین نمونه‌ها در بین دیگر محصولات هم‌رده تبدیل کرده است. همان اندازه که کار با این صفحه‌نمایش لمسی در حالت تبلت دلچسب است، کار با کیبورد و تاچ‌پد یک‌تکه دستگاه در حالت لپ‌تاپ هم حس خوبی دارد. با اینکه به دلیل کوچک‌بودن اندازه‌ی این محصول فضای کمی برای تعبیه کیبورد وجود داشته، اما باز هم لنوو از یک کیبورد جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ استفاده کرده که برای تایپ‌کردن‌های طولانی‌مدت مناسب است؛ همچنین فضای اطراف کیبورد و تاچ‌پد با روکش محکمی پوشانده شده که سطح آن کمی از کلیدهای کیبورد بالاتر است. به این ترتیب در شرایط استفاده در حالت تبلت یا ایستاده و قرارگرفتن کیبورد روی میز، فشاری به کلیدها وارد نشده و از خش‌افتادگی یا آسیب‌دیدن آن‌ها جلوگیری می‌شود. لنوو این محصول را در سه رنگ نقره‌ای، بژطلایی و نارنجی ارائه کرده است تا با انواع سلیقه‌ها هم‌خوانی داشته باشد.

    در رابطه با سخت‌افزار به‌کاررفته در پیکره‌بندی این محصول، شرایط کمی متفاوت است. این دستگاه از لحاظ سخت‌افزاری خیلی قدرتمند نیست و تنها برای انجام کارهای عادی روزمره و کاربری مالتی‌مدیا مناسب است. پردازنده‌ی مرکزی مدل Core-M 5Y71 با اینکه نسل جدید پردازنده‌های اینتل مخصوص ابزارهای قابل حمل است؛ اما کارایی زیادی ندارد و نمی‌توان برای اجرای نرم‌افزارهای محاسباتی و پردازشی سنگین روی آن حساب باز کرد. شرایط برای پردازشگر گرافیکی هم به همین ترتیب است و چیپ آنبرد Intel HD 5300 یک نمونه تقریبا میان‌رده (در مقایسه با پردازشگرهای گرافیکی جداگانه یا حتی سری Iris) است. البته با این دستگاه می‌توان به‌راحتی فیلم دید و بازی‌های سبک را اجرا کرد، اما انتظار خیلی بیشتر از این‌ها را هم نباید داشت. البته وضعیت رم و حافظه‌ی داخلی بهتر است. وجود 8 گیگابایت رم و حافظه‌ی داخلی SSD با ظرفیت 512 گیگابایت اوضاع را کمی بهبود بخشیده است. پورت‌های ورودی و خروجی هم محدود هستند و به دو پورت USB 3.0، یک پورت HDMI، یک کارت‌خوان و یک جک ترکیبی صدای 3.5 میلی‌متری ختم می‌شوند. با وجود استفاده از این سخت‌افزارها انتظار می‌رفت که باتری این دستگاه عملکرد خوبی داشته باشد که این انتظار هم برآورده نشد و باتری 4سلولی لیتیوم‌پلیمری Yoga 3 Pro در شرایط وب‌گردی با اتصال WiFi تا 7 ساعت روشن‌ماندن دستگاه را تضمین می‌کند. معمولا برای چنین دستگاه‌هایی باتری به صورت میانگین باید تا 10 ساعت شارژ را تامین کند.

    درمجموع می‌توان Yoga 3 Pro را یک آلترابوک تبدیل‌پذیر بسیار باریک و خوش‌دست با صفحه‌نمایش خیره‌کننده نامید که کارکردن با آن بسیار هیجان‌انگیز است و تجربه‌ی متفاوتی را به‌ همراه خواهد داشت؛ البته تنها برای انجام کارهای عادی روزمره.

    مشخصات فیزیکی (Properties)

    ابعاد (Dimension) 12.7 × 228.6 × 330 میلی‌متر
    وزن (Weight) 1.18 کیلوگرم

    پردازنده مرکزی (CPU)

    سازنده پردازنده Intel
    سری پردازنده Core-M
    مدل پردازنده 5Y71
    فرکانس پردازنده 1.2GHz up to 2.9 GHz
    حافظه Cache 4MB

    حافظه (RAM)

    ظرفیت حافظه RAM 8GB
    نوع حافظه RAM DDR3

    حافظه داخلی (HDD)

    ظرفیت حافظه داخلی 1TRSSD
    نوع حافظه داخلی SSD
    مشخصات حافظه داخلی حافظه خشک

    پردازنده گرافیکی (VGA)

    شرکت سازنده پردازنده گرافیکی Intel
    مدل پردازنده گرافیکی Intel
    حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی HD Graphics 5300

    صفحه نمایش (Monitor)

    اندازه صفحه نمایش "13
    نوع صفحه نمایش IPS LCD
    دقت صفحه نمایش QHD 2560x1440
    صفحه نمایش مات
    صفحه نمایش لمسی

    امکانات (Facilities)

    درایو نوری فاقد درایو نوری
    وبکم
    توضیحات وبکم HD 720p
    مشخصات اسپیکر بلندگوهای استریو داخلی ساخته شده توسط کمپانی JBL
    کیبورد با نور پس زمینه
    مشخصات تاچ پد پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
    حسگر اثر انگشت
    کارت خوان
    مودم فاقد مودم
    شبکه بی سیم Wi-Fi
    توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi 802.11ac
    بلوتوث بلوتوث داخلی
    پورت شبکه Ethernet
    پورت VGA
    پورت HDMI
    پورت Thunderbolt
    پورت Serial
    تعداد پورت USB 3.0 2
    پورت USB Type-C

    سایر مشخصات (Other Features)

    طبقه‌بندی با صفحه‌نمایش لمسی , باریک و سبک , تبدیل‌پذیر , کاربری مالتی‌مدیا
    نوع باتری 4 سلولی
    شارژدهی باتری 7:00 ساعت
    توضیحات باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 44.8 وات‌ساعت
    سیستم عامل Microsoft Windows 10
    نسخه سیستم عامل نسخه‌ی 64 بیت Home
    امکانات دیگر Leap Motion داخلی
    اقلام همراه لپ تاپ -

      نقد محصول و امتیاز شما به این محصول

      برای کمک به دیگران کاربران در انتخاب،لطفا قبل از نوشتن نقد و نظر خود ، به این محصول امتیاز نیز بدهید.

      نقد محصول و امتیاز شما به این محصول

      برای کمک به دیگران کاربران در انتخاب،لطفا قبل از نوشتن نقد و نظر خود ، به این محصول امتیاز نیز بدهید.
    f}