Apple

Apple iMac 21.5 - MD093 اپل آی مک 21.5 - MD093

این محصول در انبار موجود نیست

کالای مشابه

صفحه نمایش

صفحه نمایش این کامپیوترها رزولوشن بسیار بالایی دارد و در عین حال دارای ضخامت کم و کیفیت بسیار بالایی نیز می‌باشد. صفحه نمایش مدل‌های 21.5 اینچی دارای رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل و رزولوشن مدل‌های 27 اینچی، 1440 × 2560 پیکسل می‌باشد. متاسفانه اپل از صفحه نمایش رتینا در این مدل استفاده نکرده ولی این بدان معنا نیست که صفحه نمایش این کامپیوترها بی کیفیت می‌باشد. صفحات نمایش iMac های جدید دارای شفافیتی عالی و کیفیتی واقعا بالاست و در آن‌ها به جای استفاده از روش‌های معمولی قدیمی یعنی به کار بردن پوشش Antireflective (ضد انعکاس) از یک فرآیند جدید با نام (Plasma Deposition) استفاده شده که بر روی سطوح کوچک مانند لنزهای دوربین و کلاه خلبان جنگنده از آن استفاده می‌شود. این فرآیند شامل پوشاندن بسیار دقیق شیشه‌ با لایه‌هایی بسیار نازک از دی اکسید سیلیکون و اکسید نیوبیم می‌باشد. فاصله 2 میلی‌متری بین قاب پشت و LCD هم به کمک تکنیک Friction Stir Welding برداشته شده. نتیجه این دو کار، انعکاس نور کمتر (تا 75%) نسبت به صفحه نمایش مدل‌های قبلی و ایجاد رنگ‌های دقیق، واقعی و پرطراوت است. به گفته کمپانی اپل یکی از مشکل‌ترین قسمت‌های ساخت صفحه نمایش، هماهنگ کردن آن با پنل پشتی بوده است. زیرا این محفظه به قدری باریک است که امکان جوش دادن آن‌ها به یکدیگر از روش‌های قدیمی امکان‌پذیر نمی‌باشد. بنابراین مهندسان اپل به دنبال روشی دیگر گشته و تکنیک Friction-Stir Welding را یافتند که معمولا از آن بر روی بال‌های هواپیما، تقویت کننده موشک تانک و قسمت‌های دیگر که به سادگی نمی‌شکنند، استفاده می‌شود. این تکنیک با استفاده از فرآیند ترکیب گرمای شدید تولید شده توسط اصطکاک و فشار، مولکول‌های سطح دو آلومینیوم را به هم آمیخته و قادر است دو سطح را با دقت بسیار بالا و بدون ایجاد درز به یکدیگر بچسباند که البته شما نمی‌توانید آن‌را ببینید، اما ساخت این صفحه نمایش بدون این تکنیک امکان‌پذیر نمی‌شد.

پردازنده

نسل جدید کامپیوترهای iMac با شش سخت‌افزار متفاوت ارائه شده‌اند که هر شش کانفیگ از نسل سوم پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل (Ivy Bridge) بهره می‌برند. نسل Ivy Bridge مجهز به تکنولوژی Turbo Boost می‌باشد و این تکنولوژی، در هنگام نیاز به سرعت بیشتر، به پردازنده اجازه می‌دهد به صورت خودکار از فرکانس پایه خود سریع‌تر عمل نمایند. (به عنوان مثال فرکانس 2.70 گیگاهرتز تبدیل به فرکانس 3.20 گیگاهرتز می‌شود) که این کار از طریق آورکلاک کردن CPU انجام می‌شود و کارآیی بیشتر و عملکرد بهتر را به همراه دارد، البته این عمل صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز در پی دارد. مدل‌های ۲۱.۵ اینچی از پردازنده‌های چهار هسته‌ای 2.7 و 2.9 گیگاهرتزی Intel Core i5 با شش مگابایت حافظه Cache بهره می‌برند که البته به گفته‌ی اپل برای مدل 21.5 اینچی یک گانفیگ با پردازنده قوی‌تر 3.1 گیگاهرتزی Intel Core i7 نیز قابل سفارش دادن است. اما برای مدل‌های 27 اینچی، اپل پردازنده های چهار هسته‌ای 2.9 و 3.2 گیگاهرتزی Intel Core i5 را در نظر گرفته است که البته مانند مدل 21.5 اینچی، می‌توان یک کانفیگ قوی‌تر با پردازنده‌ی 3.4 گیگاهرتزی Intel Core i7 نیز سفارش داد.

پردازشگر گرافیکی (GPU)

تمامی مدل‌های iMac جدید به چپپ‌های گرافیکی NVIDIA GeForce سری 600 مجهز می‌باشند. مدل‌های‌ 21.5 اینچی دارای پردازشگرهای گرافیکی GeForce GT 640M و GeForce GT 650M می‌باشند که هر دوی این پردازشگرها دارای 1 گیگابایت حافظه اختصاصی می‌باشند. اما مدل‌های 27 اینچی، به پردازشگرهای گرافیکی GeForce GTX 660M با 512 مگابایت حافظه اختصاصی و GeForce GTX 675MX با یک گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز شده‌اند. البته اپل این امکان را برای کسانی که از iMac جدید استفاده می‌کنند گذاشته تا بتوانند پردازنده گرافیکی قوی‌تری یعنی GeForce GTX 680MX با دو گیگابایت حافظه اختصاصی را سفارش دهند که این مدل یکی از قوی‌ترین کامپیوترهای All-in-One حال حاضر است.

حافظه داخلی

تمام کانفیگ‌های iMac جدید دارای یک هارد یک ترابایتی با تکنولوژی Fusion Drive می‌باشند. اما اپل برای کاربرانی که می‌خواهند یکی از مدل‌های 27 اینچی را خریداری نمایند و یک ترابایت آن‌ها را راضی نمی‌کند، قابلیت سفارش هارددیسک سه تراباتی را نیز در نظر گرفته است. تکنولوژی Fusion Drive یا درایو ادغامی، تکنولوژیست که دیسک جامد و دیسک سخت را با هم ادغام کرده و از این دو، یک درایو یکپارچه به وجود می‌آورد. در این صورت شما یک درایو یکپارچه با سرعت دیسک‌های جامد (SSD) ولی با گنجایش دیسک‌های سخت (HDD) دارید. عملیات سوییچ کردن بین این هاردها به صورت خودکار انجام می‌شود. این تکنولوژی علاوه بر افزایش سرعت پاسخ‌گویی نسبت به HDDها و افزایش ظرفیت نسبت به SSDها، دارای قیمت بسیار مناسبی نیز می‌باشد. ناگفته نماند که اگر مایل باشید هاردی سریع‌تر داشته باشید، در مدل‌های 21.5 اینچی می‌توانید به جای هارد یک ترابایتی، یک حافظه فلش 256 یا 512 گیگابایتی و در مدل‌های 27 اینچی می‌توانید یکی از فلش‌های 256، 512 و یا 768 گیگابایتی را سفارش دهید.

حافظه رم (RAM)

هر چهار کانفیگ این مدل از iMac به صورت پیش‌فرض دارای ۸ گیگابایت حافظه رم (دو عدد رم 4 گیگابایتی) می‌باشند. این حافظه‌ها از نوع DDR3 بوده و دارای فرکانس 1600MHz هستند. البته می‌توان در صورت تمایل مقدار حافظه رم مدل 21.5 اینچی را تا 16 گیگابایت و مدل 27 اینچی را تا 32 گیگابایت افزایش داد. که البته رم 8 گیگابایت به نظر کافی است مگر برای کسانی که می‌خواهند کارهای بسیار سنگین گرافیکی انجام دهید.

اتصالات

تمام مدل‌های iMac جدید دارای 4 پورت USB نسخه‌ی 3.0، دو عدد پورت تاندربولت و یک پورت اترنت RJ-45 با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه، یک کارت خوان SDXD و یک قفل کنزینگتون می‌باشند.

جمع بندی

در کل می‌توان گفت وجود صفحه نمایش بسیار با کیفیت و شفاف همراه با نسل سوم پردازشگرهای اینتل Core، آخرین پردازشگرهای گرافیکی تولید شده توسط NVIDIA، هارد با تکنولوژی Fusion Drive با امکانات ذخیره‌سازی جدید و درگاه تاندربولت، باریک‌ترین iMac را تبدیل به قوی‌ترین نیز کرده است. به جرات می‌توان گفت این آی مک جدید جزو باریک‌ترین و شیک‌ترین و به عبارتی بهترین All-in-Oneهای موجود در بازار است.

مشخصات کلی (Properties)

ابعاد (Dimension) 450 × 175 × 528 میلی‌متر
وزن (Weight) 5.68 کیلوگرم

پردازنده (CPU)

سازنده پردازنده Intel
سری پردازنده Core i5
مدل پردازنده 3330S
محدوده سرعت پردازنده 2.5GHz تا 2.8GHz
سرعت پردازنده 2.7GHz Turbo Boost Up To 3.2
حافظه کش 6MB

حافظه رم ( RAM )

ظرفیت حافظه رم 6GB
نوع حافظه رم DDR3

حافظه داخلی (HDD)

ظرفیت حافظه داخلی 1TR
نوع حافظه داخلی هارد دیسک
مشخصات حافظه داخلی 5400RPM

پردازشگر گرافیکی (VGA)

سازنده کارت گرافیک NVIDIA
مدل کارت گرافیک GeForce GT640
حافظه اختصاصی کارت گرافیک 1024

صفحه نمایش (Monitor)

نوع صفحه نمایش LED-backlit TFT LCD
اندازه صفحه نمایش 21.5 اینچ
دقت صفحه نمایش 1080 × 1920 پیکسل
صفحه نمایش لمسی
مالتی‌تاچ
صفحه نمایش مات

امکانات (Facilities)

درایو نوری فاقد درایو نوری
بلوتوث دارای بلوتوث داخلی
کارت خوان
وب‌کم
توضیحات وب‌کم FaceTime HD Camera
حسگر اثر انگشت
مشخصات بلندگوها بلندگوهای داخلی استریو
پورت LAN
توضیحات LAN (10/100/1000BASE-T Gigabit Ethernet ( RJ-45 connector
شبکه بی‌سیم ( Wi-Fi )
توضیحات شبکه بی‌سیم Wi-Fi IEEE 802.11a/b/g Compatible
پورت HDMI
پورت VGA
تعداد پورت USB 3.0 4
پورت Thunderbolt

سایر مشخصات (Other Features)

سیستم عامل Apple Mac OS
نسخه سیستم عامل Mac OS X Mountain Lion
اقلام همراه دستگاه ماوس و کیبورد بی سیم

    نقد محصول و امتیاز شما به این محصول

    برای کمک به دیگران کاربران در انتخاب،لطفا قبل از نوشتن نقد و نظر خود ، به این محصول امتیاز نیز بدهید.

    نقد محصول و امتیاز شما به این محصول

    برای کمک به دیگران کاربران در انتخاب،لطفا قبل از نوشتن نقد و نظر خود ، به این محصول امتیاز نیز بدهید.
f}