تاریخ انتشار: 95-11-23 13:11:00 شنبه
(151)

ویندوز 10 قابلیت تصویر در تصویر را در آپدیت جدید دریافت کرد

مایکروسافت در آپدیت جدیدی که برای ویندوز ۱۰ منتشر کرده، امکان تماشای پنجره‌های روی هم یا تصویر در تصویر را برای کاربران فراهم کرده است. این امکان مخصوصا در اپلیکیشن‌های ویدیویی کاربرد زیادی خواهد داشت. پیش‌نمایش اینسایدر ۱۵۰۳۱ ویندوز ۱۰ امروز برای توسعه‌دهندگان عرضه شد و قابل‌توجه‌ترین ویژگی آن، قابلیت تصویر در تصویر با نام Compact Overlay بوده است.

قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد یک اپلیکیشن را در پنجره‌ای کوچک روی دیگر پنجره‌ها به‌صورت ثابت نگه‌ دارند تا بدون تغییر اندازه در پنجره‌های دیگر، همیشه در حال نمایش بماند. این قابلیت به‌خصوص زمانی که فرد با اپلیکیشن‌های تصویری در حال کار باشد، مفید خواهد بود. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند ویدیوی یوتیوب یا صفحه‌ی چت تصویری اسکایپ را با استفاده از این قابلیت در روی صفحات دیگر قرار دهد. با انجام این کار، کاربر به‌راحتی به کار در پنجره‌های دیگر می‌پردازد و در کنار آن، از محتوای تصویری نیز استفاده می‌کند.

خبر خوب برای توسعه‌دهندگان این است که این نوع پنجره‌ها در دیگر بخش‌ها کاملا شبیه به پنجره‌های معمولی هستند و توسعه‌دهنده می‌تواند به‌راحتی نرم‌افزارهای حاضر را با قابلیت‌های آن‌ها وفق دهد. البته هنوز مشخص نیست این پنجره‌های کامپکت قابلیت تغییر اندازه یا استفاده از قابلیت Snap شبیه به ایکس باکس وان دارند یا خیر. قابلیت Game Bar که پیش از این معرفی شده بود نیز در بروزرسانی جدید برای ۵۲ بازی دیگر از جمله Call Of Duty و GTA عرضه شده است.

مایکروسافت تنها شرکتی نیست که قابلیت تصویر در تصویر برای سیستم عامل خود عرضه می‌کند. سال گذشته، اپل نیز قابلیتی مشابه در سیستم‌عامل مک عرضه کرد که عملکردی شبیه به Compact Overlay دارد، اما فقط با اپلیکیشن‌های سافاری و iTunes سازگار است. سامسونگ اعلام کرده اپلیکیشن‌های اسکایپ و Movies&TV در بروزرسانی جدید، قابلیت سازگاری با پنجره‌های کامپکت دریافت می‌کنند، اما این قابلیت در حال حاضر تنها برای توسعه‌دهندگان عرضه شده است.

(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*
برچسپ ها